Noi mașini electrice de la Jeep, Opel, Lancia și DS, din 2024. Modele se vor fabrica în Italia
Modelele pentru DS, Lancia, Opel și Jeep, inclusiv versiunile complet electrice, vor începe producția la fabrica italiană în 2024-2026, au spus sindicatele.
Mașini noi
Stellantis va începe producția a cinci modele noi de dimensiuni medii de la o gamă de mărci pentru piețele europene și din Orientul Mijlociu la fabrica sa din Melfi din sudul Italiei între 2024 și 2026, au anunțat marți sindicatele.
Producătorul auto a anunțat detaliile planului de producție pentru Melfi în cadrul unei întâlniri de marți, au declarat sindicatele într-un comunicat, netezind relațiile de muncă în Europa, în timp ce grupul provoacă greve prelungite în America de Nord pentru reînnoirea contractelor.
Stellantis spusese că va construi cinci modele EV în Melfi, toate bazate pe noua platformă STLA Medium, dar până acum nu furnizase detalii despre plan, inclusiv o confirmare că Melfi va construi un nou model pentru marca Jeep.
Citește și Stellantis a luat fața concurenței: Rezultate impresionante pentru gigantul auto
Această lipsă de claritate a determinat sindicatele luna trecută să declanșeze o grevă de o zi la unitatea, una dintre cele mai mari din Italia pentru grup, cu aproximativ 5.800 de lucrători.
Noua producție din Melfi va începe la începutul anului viitor cu un model DS, urmat în 2025 de noul Jeep Compass, care va fi disponibil atât în versiunea complet electrică, cât și în versiunea hibridă, și un alt model pentru DS.
Producția a încă două modele, pentru Opel și Lancia, va începe în 2026.
Modelele actuale se vor opri până în 2025
Primul model DS ar putea fi un fastback de dimensiuni medii cu cinci uși, numit DS 9, cu un model emblematic pentru Opel, care ar înlocui Insignia de mărime medie, a raportat Automotive News Europe în 2022.
Al doilea model DS ar fi un înlocuitor complet electric pentru SUV-ul compact DS 7 Aircross, cu un model soră pentru Lancia. Alfa Romeo, DS și Lancia alcătuiesc grupul premium de mărci din cadrul Stellantis.
Citește și Stellantis își diversifică activitatea: Cum vrea să domine industria bateriilor auto
Asamblarea modelelor actuale – Fiat’s 500X, Jeep’s Compass și Renegade – se va încheia între 2024 și 2025, au declarat sindicatele FIM-Cisl, Uilm, Fismic și Ugl.
Anunțul de marți face ca prima fabrică a lui Melfi Stellantis din Italia să primească o misiune clară și orientată spre viitor, au spus sindicatele.
Gianluca Ficco și Marco Lomio de la sindicatul UILM au cerut guvernului italian să sporească eforturile pentru a sprijini tranziția electrică în industria auto.
Guvernul italian caută un plan pe termen lung
Roma își propune să convină asupra unui plan amplu, pe termen lung, pentru industria sa de automobile, cu Stellantis și alte grupuri relevante.
Ca parte a acestuia, se așteaptă ca guvernul să stabilească un nou plan de stimulare, în timp ce face eforturi ca Stellantis să-și readucă producția anuală în țară la 1 milion de vehicule.
Citește și Stellantis vrea să lupte cu Dacia și Renault: cât de ieftin va fi următorul model al gigantului auto
Stellantis a construit mai puțin de 700.000 de vehicule în țară anul trecut și în 2021, deoarece a fost lovită de o penurie globală de microcipuri și alte componente.
Producția la Melfi a scăzut cu 29% în 2021, la 163.646 de vehicule, mai puțin de jumătate din producția din 2018 de 339.865. În ultimii ani, producția Melfi a atins vârful la 393.000 de unități în 2015, arată cifrele sindicatului FIM-CISL.